Kayseri, yüzyıllar boyunca birçok farklı medeniyette ticaretin merkezi olmuş, bu kültürün izlerini modern zamanlara kadar ulaştırarak Türkiye’nin ticaretteki lider şehirlerinden olmuştur. Önerilen projede, dünya ticaret tarihinde çok önemli yeri bulunan Kayseri’nin, Kaniş - Karum’un var oluşundan itibaren günümüze kadar gelen, ticaretteki marka değerini ön plana çıkartmak hedeflenmiş, kent ile zeminde ve düşeyde görsel ve fiziksel etkileşim alanları oluşturulmaya çalışılmıştır. Projenin aynı zamanda, kentin ticarette dünyaya açılan bir penceresi olması amaçlanmıştır. Bu bağlamda çağdaşı yakalayan bir mimari dil ve tasarım kurgusu benimsenmiş, bununla birlikte Kayseri’nin ticaret kültürü ve tarihine de göndermeler yapılmıştır.